2007/10/06

Direction - 未來走向

[English]
I found the popular Blog like Wan Wan or Mr.6 which have a clear topic and update frequently. I consider these two points are the root cause of a popular Blog. Everybody waits for their new artical like watch a series. Absolutly only these two factors are not enough to attract people but it's impossible to miss them.
Hence, I pop an idea which people may be interest in it and which can be easier updated by me. That is I will post the dish made by my mother everyday and introduce how to do every week. Nowadays most people eat outside instead of home. It is unusual for my mom to cook almost everyday and make a lot of snack. It should be more fun than I post my English learning process.
However I have no idea if I should focus on one topic or can write everything I thought. Maybe I make some channel so that poeple can read what they want.

[中文]
最近歸納出為何熱門部落格會受歡迎的兩個主因,像是彎彎Mr.6,第一是有一個明確的主題,第二是時常更新文章。這讓大家好像在看連續劇一樣的,每天盯著這些部落格等著作者出新文章。若能把握住這兩個因素,我想就可以吸引許多人的目光。當然這並不表示只靠著這兩個作為就能讓自己的部落格變紅,只不過去掉這些條件應該就沒什麼前途了。
因此我想到一個主意,這或許能吸引人們的目光而且又可以時常更新。那就是我想要把每天老媽做的菜都放到部落格上,也許每個禮拜都還可以來個教學,等於出個食譜。尤其現今大家都外食的年代,我有這個什麼都會做的老媽,應該會有很多題材讓我可以跟大家分享。所以請大家拭目以待,等著許多美味的佳餚和點心吧!這絕對比我學習英語的心路歷程好玩多了。
不過我在想到底是要維持部落格的主題一致化,還是想到什麼都寫什麼?也許可以提供一些頻道,讓觀眾可以自己選擇。

沒有留言:

------------------------------------------------

Line

##HIDEME##